Ezzel kapcsolatos feladatok ellátását a központi címregiszterről és a címkezelésről szóló 345/2014. (XII.23.) Korm. rendelet írja elő. A rendelet meghatározza nemcsak azon ingatlanok körét, amelyeknek címmel kell rendelkezniük, hanem a címképzés folyamatát, valamint a már bejegyzett cím módosításának és törlésének szabályait is.
A Kormány címképzésért felelős szervként az ingatlan fekvése szerint illetékes települési önkormányzat jegyzőjét jelöli ki és a KCR létrehozásával kapcsolatos feladatok teljesítése keretében a felülvizsgálattal érintett címek esetében a feladatok ellátását 2016. december 31-i határidővel írta elő.
A fenti jogszabályok értelmében megkezdődött a lakosságot is érintő közterületnév, házszám, illetve címhelyek felülvizsgálata, azok helyszíni felmérése és a címkezelési eljárások megindításának előkészítése.
Ezek során megállapításra kerül a házszámok helyes sorrendje, a házszámok esetleges módosítása. Házszám hiánya esetén új házszám kerül kiadásra. A címkezelési eljárás következtében a címekben bekövetkezett változásról a Felsőpakonyi Polgármesteri Hivatal az érintett ingatlan tulajdonosán kívül az illetékes hatóságot, a Gyáli Járási Hivatal Kormányablak Osztályát határozatban értesíti.
A lakcímkártyák cseréjét, személyesen a Gyáli Járási Hivatal Kormányablak Osztályán szükséges intézni, amely illetékmentes.
A személyazonosító igazolványt nem kell cserélni, mert abban nincs feltüntetve lakcím.
A pénzintézetek, a távközlési szolgáltatók, a pénztárak és a biztosítók felé a változást Önöknek kell jelezniük.
A Magyar Posta Zrt., a Vertikál Zrt., a DPMV Zrt., az ELMŰ Nyrt., a FŐGÁZ Zrt. felé a bejelentési kötelezettséget a jegyző hivatalból teljesíti.
Vállalkozás székhelyének (telephelyének) cím változása esetén a vállalkozás képviseletére jogosult személy köteles ezt ügyfélkapun keresztül a cégbíróságnak a változás bekövetkezését követő 180 napon belül bejelenteni, amely bejelentés a cégnyilvánosságról, a bírósági cégeljárásról és a végelszámolásról szóló 2006. évi V. törvény 53. § (1) bekezdése értelmében illeték és közzétételi költségtérítés megfizetése alól mentes.
Ha az ügyfélnek egy, az államigazgatáson kívüli szervezet (pl. bank) előtt kell hitelt érdemlően igazolnia egy adott ingatlan címének helyességét vagy valódiságát, a Polgármesteri Hivatal az ügyfél kérelmére a bizonyítani kívánt tényről, adatról igazolást állít ki.
A fenti jogszabályi rendelkezések alapján a címkezelés keretében kötelezően elvégzendő háttérmunka folyamatban van, melynek eredményes lefolytatása érdekében kérjük a Tisztelt Lakosság megértését és együttműködését.
Langné Malecz Andrea
aljegyző